Produktivita práce

Ak manažér firmy dostane otázku, ako sa za nejaké obdobie zlepšila firma a výroba, v čom a prečo, väčšinou odpovedá štandardnými finančnými ukazovateľmi. Tie ale nič nehovoria o skutočnom stave výroby a hlavne o tom, čo sa vnútri výroby deje, čo má na čo vplyv a aké sú trendy.

Produktivita práce je navyše konfrontovaná s množstvom efektov ako rast cien vstupných materiálov, rast cien energie, tlaky na rast mzdy, rastúce náklady od oblasti bezpečnosti práce až po nočné príplatky... Výsledkom je, že manažment má pocit z rastu produktivity, ale tento rast nevykryje sprievodné negatívne efekty a výsledný výsledok firmy nie je pozitívny.

PrintTrack vie ponúknuť vytvorenie metrík produktivity práce, ktoré vo finančnej ako aj nefinančnej oblasti zmerajú aktuálnu produktivitu, ukážu minulosť a trendy, naznačia súvislosti, a pomôžu navrhovať opatrenia tak, aby sa jednotlivé zdroje a oblasti rastu produktivity práce efektívne využili.

Na počiatočný rast produktivity práce nezriedka stačia veľmi jednoduché metódy bez sprievodných investícií. Taktiež je pravdou, že mnohé kroky smerované do rastu produktivity je nutné detailne komunikovať s jednotlivými úrovňami organizačnej štruktúry, čo štandardne PrintTrack vykonáva. Projekty patriace do produktivity práce obyčajne bývajú dohľadové v rámci určitého časového úseku, nakoľko opatrenia a ich vyhodnocovanie a návrhy ďalších krokov sú zamýšľané na aspoň 12 mesiacov.

Príkladové štúdie nebudú uvedené, nakoľko rast produktivity práce nie je možné plošne popisovať. Projekty produktivity práce sú závislé od skutočného záujmu vedenia firmy (boli prípady, kedy manažment nechcel riešiť produktivitu, lebo čo ak by nahneval robotníkov...), od firemnej kultúry (a to predovšetkým disciplína a loajalita pracovníkov), od motivačných nastavení na každej jednej úrovni organizačnej štruktúry, a na metódach riadenia práce tak, aby oblasť právomocí a kompetencií bola procesne jednoznačná a zodpovednosť vo firme adresná. Tým sa stáva to, že i dve firmy s rovnakou technológiou, takmer totožným výrobným sortimentom a dokonca s rovnakým informačným systémom (napr. dve rôzne pekárne) majú úplne iný prístup ku riešeniu produktivity práce.

V zmysle výsledkov a skúseností vieme potvrdiť, že firmy ktoré boli ochotné ísť do projektov rastu produktivity práce, už len realizovaním prvých soft opatrení mali nárast 8 a viac percent, firmy ktoré riešili produktivitu práce komplexne, nezriedka išli v jednotlivých metrikách do hodnôt lepších o 20 a viac percent.

Prihlásenie